Náš prístup
Strategický smer a zodpovednosť
Hlavnou riadiacou silou v oblasti Diversity & Inclusion je pre Sandoz od roku 2008 Rada pre globálnu diverzitu a inklúziu. Zaoberá sa témami ako je rozmanitosť talentov, budovanie inkluzívnej kultúry a identifikovanie marketingových príležitostí tak, aby slúžili rôznym pacientom, ktorým sa nedostáva dostatočnej starostlivosti a pomoci. Rada pre globálnu diverzitu a inklúziu mapuje konkrétne prípady podnikania, kde je zachovaná rozmanitosť a pomáha naštartovať niektoré z najdôležitejších programov v oblasti leadershipu, prijímania zamestnancov, školení, mentoringu a diversity v globálnom meradle ako aj na niektorých kľúčových lokálnych trhoch.
Založením Rady pre globálnu diverzitu a inklúziu sme vytvorili sieť ďalších rád pre diverzitu a inklúziu na mnohých našich kľúčových trhoch, v mnohých krajinách. Pracujú lokálne s podporou svojich manažérov, aby víziu diversity (rozmanitosti) zahrnuli do reálnej praxe a uistili sa, že naše metódy pomáhajú zamestnancom a pacientom.
Aby sme mohli merať mieru nášho pokroku v oblasti diversity, vyvinuli sme nástroj na celosvetové meranie, ktoré hodnotí lokálny stav v jednotlivých krajinách a prináša ambiciózne ciele. V každom štáte máme regionálneho manažéra, ktorý je zodpovedný za úspech tohoto úsilia.
Byť najlepší vyžaduje priťahovanie tých najlepších
Našou víziou je aby sme sa stali vedúcou spoločnosťou v oblasti generických liekov rozvíjaním inkluzívneho, vysoko výkonného pracovného prostredia, ktoré si cení ľudskú rozmanitosť. Našou stratégiou je využiť naše úsilie pri hľadaní nových zamestnancov z celého sveta, aby sme vytvorili "pipeline" talentovaných kandidátov s naozaj rozmanitým zázemím v 160 krajinách sveta, v ktorých pôsobíme. Pritiahnutie a udržanie rôznych talentov nám dáva kľúčovú konkurenčnú výhodu v globálnom boji o talenty.
Podpora spolupracovníkov, aby dosiahli plný osobný potenciál
Neželáme si len nájsť tých najlepších zamestnancov. Chceme sa uistiť, že všetci zamestnanci dostávajú potrebné vedenie a zdroje, aby dosiahli svoj plný potenciál. Vytvorili sme iniciatívy v oblasti rozvoja vedenia, aby sme našich spolupracovníkov mohli na tejto ceste podporiť. V roku 2010 sme v Sandoz zahájili program “Sandoz skúsenosť s vedením ľudí” (Sandoz Leadership Experience), ktoré zabezpečuje školenia pre ďalšie generácie lídrov v spoločnosti. V roku 2011 sme zahájili program Ženy @Sandoz, ktorý identifikuje a rozvíja naše ženské talenty. Nedávno sme zverejnili informácie o našej novej zamestnaneckej sieti, Globálne ženy vo vedení (Global Woman in Leadership), ktorý ženám na všetkých úrovniach ponúka podporu profesionálneho rozvoja a nástroje na vytvorenie profesionálnych vzťahov.
Budovanie kultúry inklúzie - firemné priority a osobná zodpovednosť
Našim cieľom je poskytovať cenovo dostupné a kvalitné lieky pre pacientov po celom svete. Sandoz vyžaduje, aby sa na tomto zásadnom cieli podielali všetci jeho zamestnanci. Od všetkých sa preto očakáva, že sa zúčastnia mentoringu a prijímania nových ľudí a budú svojim kolegom poskytovať podporu. Všetci zamestnanci majú povinnosť sa k sebe správať s úctou a rešpektom - od najnovšieho zamestnanca, až po tých služobne najstarších kolegov. Za týmto účelom sme vyvinuli školenie inkluzívneho vedenia firmy, programu, ktorý sa zameriava na dôležitosť inkluzívneho vedenia pre budovanie a udržanie vysoko výkonnej firemnej kultúry.
Okrem školenia ľudí sme sa zamerali tiež na zvýšenie informovanosti a podporu rozmanitosti a inklúzie prostredníctvom štvrťročných newsletterov, ďalej zamestnaneckého časopisu Connect a tiež globálnych celofiremných stretnutí (Global TownHalls). Od roku 2011 sme začali vydávať globálnu výročnú správu Diverzita a inklúzia, ktorá upozorňuje na naše programy a iniciatívy z celého sveta. Od roku 2008 oceňujeme úspechy v oblasti Divesity &Inclusion prostredníctvom Výročnej ceny Sandoz za D&I. Tieto ceny sú udelené tomu tímu a jednotlivcom, ktorí významne prispievajú k podpore rozmanitého a inkluzívneho pracovného prostredia spoločnosti Sandoz.
Riadenie obchodných výsledkov využitím diverzity na trhu
Investovanie prostriedkov do poznania našich pacientov a pochopenia ich rôznorodých potrieb umožňuje spoločnosti Sandoz dosiahnuť svoje globálne poslanie: jednoduchší prístup pacientov ku kvalitným, cenovo dostupným liekom. Miestne marketingové programy diverzity a inklúzie pomáhajú zabezpečiť, že sa dostaneme k takej populácii pacientov, ktorá by za normálnych okolností chýbala v tradičnom výskume trhu. K dnešnému dňu sme vyvinuli marketingové programy diverzity a inklúzie v Belgicku, Brazílii, Číne, Egypte, Indii, Taliansku, Južnej Afrike, Kanade, Nemecku, Rakúsku, Rusku, Slovinsku, Turecku a Spojených štátoch.
Je zrejmé, že už máme vedomosti, zručnosti a celosvetový dosah, ktoré sú predpokladom k úspechu. Teraz budujeme kultúru, ktorá vychádza z čo najširšieho spektra nápadov, skúseností a perspektív. Pri pohľade do budúcnosti sa naša firemná kultúra snaží naplno rozvinúť svoju rozmanitosť a podporiť každého člena nášho tímu, aby bol úspešný. Tento spoločný záväzok vyzýva spoločnosť Sandoz, aby napíňala svoj potenciál a bola tou najlepšou, akou môže byť.